Міністерство юстиції України розпочало масштабну оптимізацію своєї
структури. Зокрема, Кабінет Міністрів України ухвалив рішення, яким ліквідовано
Державну реєстраційну службу України та Державну виконавчу службу України. Так
само відбувається скорочення центрального апарату Мін’юсту на 20% і територіальних
органів юстиції на 10%.
Аудит структури міністерства та його органів управління, проведений
Міністерством юстиції спільно з міжнародними партнерами, виявив, що головними
проблемами відомства є відсутність належної мотивації у співробітників, висока
забюрократизованість, побутова корупція на місцях, неефективна організаційна
структура головних управлінь юстиції, а також надлишкова кількість керівників
відносно загальної кількості персоналу (1 керівник на 9 працюючих), обмеження
доступу до роботи в системі юстиції через необхідність мати стаж держслужби.
Міністерством юстиції була ініційована інституційна реформа системи
органів юстиції. Цей комплекс заходів передбачає прибирання дублюючих функцій
відомства, а також ліквідацію Державної реєстраційної та Державної виконавчої
служб, завершення ліквідації Державної служби захисту персональних даних,
скорочення працівників Мін'юсту, Укрдержархіву, територіальних органів юстиції
та ГУЮ в областях.
За словами Міністра юстиції, прибирання дублюючих функції, скорочення
працівників центрального апарату та територіальних органів юстиції вивільнить
фінансовий ресурс в розмірі 60 млн. грн., який буде направлено на збільшення
заробітних плат співробітників, які працюють в органах юстиції.
Структурні зміни торкнулися і керівництва головних управлінь юстиції.
Після ліквідації ДРС та ДВС керівник управління юстиції отримав двох нових
заступників, які відповідатимуть за напрямки виконавчої та реєстраційної
служби.
6 лютого відбулося перше тестування керівників обласних ГУ юстиції, ДРС
та ДВС. Випробування проходили 85 осіб. За 50 хвилин нам пропонувалося
розв'язати тести та написати відповіді на 3 відкритих питання. Наступним етапом
для нас стала співбесіда з Кадровою комісією. До складу комісії входять як
фахівці системи юстиції так і професійні менеджери з підбору кадрів.
Вперше така робота була проведена разом з провідними світовими кадровими
агенціями, які погодилися надати відповідну допомогу безоплатно. Зокрема Еrnst
& Young Human Capital.
На тих, хто залишиться, чекає програма спеціальних тренінгів від іншого
партнера - USAID.
За наслідками тестів та співбесід 47 керівників органів юстиції вищої
ланки вимушені будуть покинути свої посади.
Міністерство юстиції оголосило безпрецедентний конкурс на 47 вакантних
керівних посад на території всієї України. Зокрема, Міністерством юстиції
України 10 лютого 2015 року оголошено конкурс на заміщення вакантних посад:
- заступника начальника Головного територіального управління юстиції у
Закарпатській області з питань державної виконавчої служби – начальника
управління державної виконавчої служби;
- заступника начальника Головного територіального управління юстиції у
Закарпатській області з питань державної реєстрації – начальника управління
державної реєстрації.
З умовами участі в конкурсі можна ознайомитись на сайтах Міністерства
юстиції України та Головного територіального управління юстиції у Закарпатській
області.
Окрім того, Міністерство юстиції України оголосило конкурс на заміщення
посади заступника міністра з питань європейської інтеграції.
При цьому прибрані будь-які кваліфікаційні обмеження, щодо претендентів.
Зокрема, скасована необхідність наявності досвіду роботи на державній службі.
Для участі у конкурсі на заміщення вакантних посад достатньо мати юридичну
освіту та досвід роботи за фахом.
Проведенням конкурсів опікуватиметься міжнародні кадрові компанії Еrnst & Young Human Capital та Агентство
США з міжнародного розвитку USAID.
У нову структуру мають прийти нові люди - молоді, фахові, вмотивовані і
патріотичні, які зможуть працювати за новими принципами.
Також, слід зазначити, що при Мін’юсті буде створений Моніторинговий
центр. До роботи в цій структурі долучаться фахівці програми USAID та
представники громадських антикорупційних організацій. Протягом реорганізації,
яка триватиме близько 4-5 місяців, Центр надаватиме оцінку якості надання
послуг органами юстиції через прозору систему - опитування громадян. При виході
з органів юстиції працюватимуть мобільні групи, які будуть оцінювати якість
роботи відповідних територіальних органів юстиції. Ця оцінка буде врахована при
оцінюванні роботи органів юстиції.
Реформування органів юстиції також передбачає запровадження інституту
винагороди для державних реєстраторів та поновлення цього інституту для
державних виконавців.
При цьому, в реєстраційній сфері будуть запроваджені збільшення оплати і
диференційованої винагороди реєстраторам, які надають якісні послуги та
приносять більше коштів до держбюджету. Іншим напрямом реформування цієї сфери
протягом 2015 року стане передача частини функцій реєстраційної служби місцевим
органам влади.
Міністерством юстиції значна увага приділяється посиленню санкцій
відносно фактів корупції в органах юстиції. Так, за словами Міністра юстиції
Петренка П.Д., якщо на місцях – в областях, в районних управліннях юстиції –
фіксуватимуться факти корупції чи факти вимагання хабарів, то це свідчить про
те, що на рівні району керівник того чи іншого підрозділу, де цей факт було
виявлено, погано працює. І цьому керівнику і тій особі, яку зафіксували на
корупційному злочині, не буде місця в новій системі органів юстиції. Це спільна
відповідальність як керівників, так і рядових співробітників.
Начальник Головного
територіального
управління юстиції у Закарпатській
області
Ігор Фартушок
Немає коментарів:
Дописати коментар