середа, 10 лютого 2016 р.

Передача функцій з питань реєстрації

З 13.12.2015 вступили в силу Закони України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» та «Про внесення змін до Закону України «Про дер­жавну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з держав­ної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
Цими законами передбачено багато новацій, які полягають у передачі повноважень з державної реєстрації від територіальних органів Міністерства юстиції України на місця, запровадженні електронних сервісів, а також створенні конкуренції у сфері державної реєстрації.

Починаючи з 1 січня нового року кожна міська,сільська,селищна рада, кожна об’єднана громада можуть надавати послуги із реєстрації майна та бізнесу, отримуючи кошти до свого місцевого бюджету, а наші громадяни отримали якісний, небюрократичний, некорумпований сервіс у цілій низці нових точок надання адмінпослуг. Крім того, функції з реєстрації передані нотаріусам та іншим акредитованим суб’єктам.
Функції органів юстиції у зазначених сферах державної реєстрації будуть поступово передаватися на місця до моменту завершення цього процесу у визначений Законами строк до 30 квітня 2016 року.
За Міністерством юстиції України та його територіальними органи у сфері державної реєстрації залишені повноваження здійснення державної реєстрації громадських формувань, їх символіки, підтвердження всеукраїнського статусу громадського об’єднання.
Акредитованим суб’єктом буде юридична особа публічного права у трудових відносинах з якою перебуває не менше ніж три державні реєстратори, яка до початку повноважень уклала відповідні договори.
Акредитовані суб’єкти можуть здійснювати повноваження суб’єктів державної реєстрації в повному обсязі або здійснювати їх виключно в частині забезпечення прийняття та видачі документів на підставі договору з суб’єктом державної реєстрації та/або нотаріусом.
Повноваження з акредитації суб’єктів закріплені за Міністерством юстиції України, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Зазначеними законами запроваджено в системі державної ре­єстрації можливість оскарження рішень, дій та бездіяльності органів державної реєстрації в адміністративному порядку. Особа, яка вважає, що її права поруше­но, зможе оскаржити відповідні дії чи рішення до територіального органу Мініс­терства юстиції. А у разі незгоди з рішенням вказаного органу за результатом розгляду скарги, його можна буде оскаржити до Міністерства юстиції або до суду.
Новації, які введені цими Законами:
– створення єдиного державного реєстру,
– запровадження електронної реєстрації,
– скорочення процедури реєстрації у сфері державної реєстрації прав на нерухомість з 14 до 5 днів,
– введення принципу екстериторіальності (тобто громадяни зможуть реєструвати бізнес або права на землю не лише в реєстраційних службах за місцем знаходження або розташування земельної ділянки). При цьому, запроваджений принцип екстериторіальності в межах області у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно (окрім нотаріусів) та межах України у сфері державної реєстрації бізнесу,
– встановлення диференційованого підходу до сплати адміністративного збору – залежно від строків проведення держреєстрації тощо.

Василь Шукаль
Великоберезнянське районне управління юстиції

Немає коментарів:

Дописати коментар