середу, 27 січня 2016 р.

Зміни в реєстрації нерухомого майна

Починаючи з 1.01.2016 р. набрав чинності новий порядок реєстрації нерухомого майна.
По-перше, скасовується такий документ, як свідоцтво про право власності, натомість право на нерухомість буде підтверджуватися через Інтернет.
По-друге, реєстрацію нерухомості можна проводити у нотаріусів без обмежень. Є й інші, але менш суттєві нововведення.
Найцікавішим для власників квартир і земель є те, що тепер під час реєстрації нерухомості не буде видаватися свідоцтво про право на нерухомість. Факт володіння нерухомістю буде підтверджуватися рішенням реєстратора про реєстрацію права на нерухомість, яке буде оформлюватися в електронному вигляді. При цьому момент, з якого право зареєстровано – це момент опублікування такого рішення на веб-порталі Міністерства юстиції України. На руки власник може отримати роздруківку вказаного рішення, але на неї не ставиться ні підпис, ні печатка реєстратора.

У той же час, досить зручним є відкриття доступу до реєстру через Інтернет – https://kap.minjust.gov.ua/. Так, не виходячи з дому можна перевірити інформацію про будь-яку нерухомість на території України (якщо, звичайно, така інформація вказана в реєстрі). Достатньо тільки пройти нескладну реєстрацію на сайті.
Зручною є і можливість через нотаріуса проводити не лише реєстрацію нерухомості, стосовно якої проводилися нотаріальні дії, але й усі інші реєстраційні операції.
Також корисним нововведенням є можливість оскаржувати дії реєстраторів не тільки до суду, але й до Міністерства юстиції України та його територіальних органів.
Власникам нерухомості радимо періодично перевіряти свої об'єкти власності в реєстрі, а якщо вони ще не внесені до нього, то обов'язково внести.

Василь Шукаль

Немає коментарів:

Дописати коментар