Починаючи з 1.01.2016 р. набрав чинності новий
порядок реєстрації нерухомого майна.
По-перше, скасовується такий документ, як
свідоцтво про право власності, натомість право на нерухомість буде
підтверджуватися через Інтернет.
По-друге, реєстрацію нерухомості можна проводити у
нотаріусів без обмежень. Є й інші, але менш суттєві нововведення.
Найцікавішим для власників квартир і земель є те,
що тепер під час реєстрації нерухомості не буде видаватися свідоцтво про право
на нерухомість. Факт володіння нерухомістю буде підтверджуватися рішенням
реєстратора про реєстрацію права на нерухомість, яке буде оформлюватися в
електронному вигляді. При цьому момент, з якого право зареєстровано – це момент
опублікування такого рішення на веб-порталі Міністерства юстиції України. На
руки власник може отримати роздруківку вказаного рішення, але на неї не
ставиться ні підпис, ні печатка реєстратора.
У той же час, досить зручним є відкриття доступу
до реєстру через Інтернет – https://kap.minjust.gov.ua/. Так, не виходячи з
дому можна перевірити інформацію про будь-яку нерухомість на території України
(якщо, звичайно, така інформація вказана в реєстрі). Достатньо тільки пройти
нескладну реєстрацію на сайті.
Зручною є і можливість через нотаріуса проводити
не лише реєстрацію нерухомості, стосовно якої проводилися нотаріальні дії, але
й усі інші реєстраційні операції.
Також корисним нововведенням є можливість
оскаржувати дії реєстраторів не тільки до суду, але й до Міністерства юстиції
України та його територіальних органів.
Власникам нерухомості радимо періодично перевіряти
свої об'єкти власності в реєстрі, а якщо вони ще не внесені до нього, то
обов'язково внести.
Василь
Шукаль
Немає коментарів:
Дописати коментар